FB-vrienden hebben is één ding, maar dan

Facebookvrienden en –followers willen graag aandacht, ze volgen je niet voor niets. Dus geeft hen die aandacht, waardoor je niet alleen een trouwe aanhang creëert, maar ook nog eens nieuwe bezoekers naar je bedrijfspagina op Facebook trekt!

Een Facebookpagina is leuk, maar vergt ook werk. Je hebt je persoonlijke pagina die je best eens een paar dagen kunt verwaarlozen, maar je bedrijfspagina, daar moet je bovenop zitten. Als je die ten minste springlevend en actueel wil houden.
Op je bedrijfspagina staat vaak het een en ander over je organisatie, producten of dienstverlening te lezen. Mooi. Zo hoort het ook, mensen willen graag weten waar ze rondneuzen. Maar je moet zeker een paar keer per week iets nieuws aan je pagina toevoegen. Dat hoeft niet altijd een aanbieding of alweer een productbeschrijving te zijn.
Je kunt ook eens een leuk bericht plaatsen over iets wat gebeurt in jouw branche, of een medewerker in het zonnetje zetten. Een foto doet het altijd goed, en je bericht moet zeker geen ellenlang verhaal worden, want scrollen… daaraan hebben de meeste internetbezoekers een broertje dood!

Nieuwe gastenfeedback or message exchange between website owner and followers

Je hebt dus vrienden, en followers, maar je wil eigenlijk ook wel wat nieuwe gasten op je Facebook pagina. Hoe meer bezoekers, des te groter de kans dat bezoekers ook klanten worden. Het gaat om de grote getallen. Je kunt je bestaande klanten wijzen op het bestaan van je Facebookpagina, door ze eens een nieuwsbrief te sturen met daarin bijvoorbeeld een update van je pagina. Het logo van Facebook plaatsen op je bedrijfswebsite is natuurlijk een eerste vereiste! Een combinatie van Facebook en Twitter wordt ook vaak gebruikt om je volgers te houden en nieuwe mensen aan te trekken in de hoop dat ze blijven komen. Veel Facebookleden hebben ook een Twitteraccount en omgekeerd. Maar pas op voor overkill: bericht alleen iets op Twitter als je ook echt iets te melden hebt… of een aanbieding of winactie wil aankondigen.

Heen-en-weer

Een heel belangrijk aspect van social media is het heen-en-weer- gepraat. Jij kunt je Facebookpagina vullen met interessante berichten en je vrienden kunnen daarop reageren. Als dat ook echt gebeurt, wees dan vlot met een reactie te geven op hun reactie. Zo ziet die ‘vriend’ dat jij Facebook heel belangrijk vindt.
Sociaal networks picHetzelfde geldt voor Twitter; jij zet een tweet online, een ander reageert daarop, jij reageert terug. Of: een ander zet een tweet
online, jij reageert daar vriendelijk op. Vriendelijkheid is altijd goed in dit leven,
maar op internet helemaal… Gevatte, maar bijtende antwoorden geven een glimlach bij andere Twitterleden, maar leiden ook tot verlies van een aantal volgers.

Op Twitter, maar ook op Facebook, kunnen mensen klagen over jouw bedrijf of over een aspect daarvan. Negeren is geen oplossing, blijf met je vrienden en followers in gesprek. Geen welles-nietes, maar een echt gesprek, want je Facebookvrienden zijn dan misschien geen vrienden in het echte leven, maar voor je bedrijf zeker zo belangrijk!

Er zijn nog veel meer mogelijkheden om je vrienden en volgers vast te houden.

Vraag ons NU eens om details daarover!

Scroll naar boven