Bereik 'die' klant van jou met behulp van een meta tag!

Beschrijvende meta tag brengt je website tot leven

YouTube video

Een beschrijvende meta tag is nauw verbonden met een goede titel voor je webpagina. De meta tag geeft in een paar zinnen weer wat de bezoeker op de betreffende webpagina kan vinden, met zijn zoekwoord(en) vetgedrukt. Zo ziet hij meteen of hij aan het goede adres is. Een goede meta tag brengt je website tot leven. “Meta” betekent in website termen zoiets als “alles samenvattend, overkoepelend”. Meta is een oud Grieks woord dat ook in de filosofie wordt gebruikt, maar wij beperken ons hier tot het websitegebruik. Een “tag” is een “etiket” of “label”. Een meta tag is dus een samenvattend etiket. Heel simpel eigenlijk.

Geen detailsMeta description

We gebruiken weer het voorbeeld van de strandhouten meubels. Je homepagina was getiteld ‘Strandhout meubels voor iedereen’ (zie eerdere bericht over Unieke Paginatitel). Jouw meta tag zou dus een beschrijving moeten zijn van wat er op je website is te vinden, zonder in details te treden, maar evenmin globaal te zijn.
Dus wel, bijvoorbeeld: ‘Wij leveren alle strandhout meubels aan bedrijven en particulieren. Op maat gemaakt en binnen twee weken geleverd’. Of: ‘Strandhout meubels voor iedereen levert aan bedrijven en particulieren. Wij hebben alle soorten meubels, van stoelen tot kastjes, tafels tot krukken’.
Deze twee voorbeelden geven een mooie beschrijving waar je website voor staat. Ga je naar de pagina strandhouten kastjes dan is je unieke titel iets als ‘Strandhout kastjes en kasten’ en zou je meta tag zijn: ‘Onze kasten en kastjes van strandhout zijn er in elke prijsklasse en worden op maat gemaakt. Levering binnen twee weken na bestelling’.

Zoekmachine robot

Zo weet de zoekende in de lijst met resultaten van de zoekmachine precies dat jij kasten en kastjes van strandhout op maat maakt en snel levert. Heel mooi dus! Een meta tag moet vooral beschrijvend zijn, wil je worden gevonden in de zoekmachine. De robots van de zoekmachines zoeken op de keywords die de zoekende heeft ingetikt, en als ze op je pagina geen resultaat aantreffen, slaan ze je over.
Maak dus nooit een meta tag die algemeen is, zoals: ‘dit is een website over meubels’. Of: ‘meubels van strandhout’. Veel te globaal, op die manier spring je echt niet uit de zoekresultaten naar voren. Ook moet je niet een rits keywords in je meta tag zetten zoals: ‘strandhout, meubels, stoelen, tafels, strand, hout’ want dat pikken de robots van de zoekmachine niet op. Een korte, samenvattende omschrijving geeft het beste resultaat. En maak voor elke pagina van je website een eigen unieke meta tag!

Keywords!Goede keywords

Moeilijk? In het begin misschien. Je moet ook maar net weten wat goede keywords zijn. Dat kun je opzoeken, maar dat vereist ook weer enige internet handigheid. Wij kunnen dat voor je doen en samen met jou dan de mooiste meta tags voor jouw website maken, pagina voor pagina. Met goede meta tags vindt de zoekmachine jou sneller dan een website met minder goede of helemaal geen meta tags. Beschrijvende meta tags zijn als het ware het uithangbord van je website. Aarzel je over de kwaliteit van jouw meta tags? Neem contact met ons op, wij nemen ze graag met je door. Zodat jouw website hoog in de resultatenlijst van de zoekmachine komt te staan.

Heb jij goede ervaringen met meta tags?
Kun je aangeven hoe je bezoekersaantallen zijn gestegen? Vertel!
Dan ziet iedereen hoe belangrijk die meta tags zijn…

Scroll naar boven