Mobiele Website – Weinig doet het ‘m

Surfen op elk gewenst moment is niet meer weg te denken uit ons leven. Niks rustig wachten tot je thuis achter je desktop of laptop zit, nee, er moet NU worden gesurft! De smartphone heeft dat mogelijk gemaakt, dus dan doen we het ook. Bedrijven spelen daar op in door naast hun gewone website ook een mobiele website te hebben.

Als bedrijf moet je natuurlijk wel weten of jouw doelgroep een smartphone heeft en daar meer mee doet dan alleen bellen, Sms’en en foto’s maken. Zijn je klanten en/of prospects niet van die doorgewinterde surfers dan heb je eigenlijk geen mobiele website nodig.

Conversie

Twentewebdesigners mobile siteMaar stel dat jouw klanten en prospects wel erg actief zijn op de smartphone en het tablet. Dan geven we je hier en in een paar volgende berichten een paar suggesties voor je mobiele website waardoor die site meer kans van slagen heeft. Het is toch de bedoeling dat iedereen die jouw mobiele site ziet, daar iets mee doet, je wilt conversie…

Tip: mobiel surfen betekent niet alleen surfen op je mobiele telefoon, maar ook letterlijk mobiel surfen. De echte smartphone en tabletgebruiker gebruikt zijn apparaten al zodra hij de voordeur achter zich dichttrekt. In de bus, op de fiets, op kantoor, tijdens een feestje, bij moeder thuis, overal dus. Ze chatten, bellen, Skypen, spelen een spelletje WordFeud en af en toe … surfen ze ook. Wil je belangstelling wekken voor je mobiele website dan moet hij echt heel erg verschillen van je standaard website op dit ene ding: eenvoud. De eenvoud van een mobiele website maakt of breekt hem. Op een mobiele website mogen niet veel pagina staan, geen ‘over ons’, nieuwsberichten of aardige mededelingen die het op je standaard website leuk doen. Je moet het heel sober houden!

Geen toeters en bellen

Sober, maar informatief. Zo moet je mobiele website er uitzien. Want de surfer wil die informatie, en geen toeters en bellen. Heb je een kapsalon, dan is een telefoonnummer om een afspraak te maken wel het eerste dat er op moet, evenals het adres. Misschien de prijs van wassen, knippen, föhnen, maar de rest van de mogelijkheden zien de klanten wel als ze bij je binnen zijn. Verhuur je jezelf als chauffeur met representatieve auto, dan is de prijs per uur van belang, en het telefoonnummer. Zijn de prijzen per dagdeel anders, geef dat dan aan. Mensen zoeken jouw informatie, willen die auto. Verder niets.

Iemand die mobiel surft wil dus niet scrollen tot hij een ons weegt en steeds naar verschillende pagina’s. Een keer drukken (misschien wel een app?) en de surfer moet kunnen zien wat hij zoekt. Een mobiele website moet het van ‘weinig’ hebben!

Scroll naar boven